Dřevařský řízek podle mé skoro tchýně

17:10

Upřímně tento recept jsem dělala poprvé i poprvé jsem to jedla. Můj přítel od své maminky tuhle pochoutky miluje a nařídil si jí i u mne v kuchyni:-) Tak to byla pro mne výzva:-D Rozjela jsem pátrání po receptu (zvedla jsem telefon a mamince napsala:-D), šla nakoupit ingredience a za necelé dvě hodinky bylo hotovo :-) Musím říct, že jsem čekala něco trochu víc, ale to já vždycky od všeho:-) Je to ale pochoutka, která Vám určitě obmění stereotypní jídelníček, pokud teda nedržíte dietu. To by tohle byl jinak průser :-D Dřevařský řízek se skládá z masa v těstíčku a houbové omáčky. Pojďte se tedy podívat jak na to:-)

Ingredience na houbovou omáčku pro dvě osoby
300g žampionů nebo jiné houby
kelímek smetany ke šlehání 33%
cibuli
sůl a pepř
olivový olej
trochu másla
kapku citrónu

Ingredience na řízek pro dvě osoby
dva plátky z vepřové kotlety
3 vejce
cca 200 g hladké mouky
olivový olej
trochu másla
sůl a pepř
dvě lžíce klasické plnotučné hořčice

Postup na houbovou omáčku
Nakrájejte cibuli najemno. Rozpalte olivový olej v pánvi spolu s trochou másla. A osmahněte cibulku. Během restování si očistěte houby a nakrájejte na plátky. Vhoďte k je k cibulce a pokapte citrónem. Takhle Vám nezhnědnou a pokrm bude vypadat chutněji. Nechte žampióny trochu osmahnout a zalijte smetanou. Tu nechte prohřát a podle chuti jí můžete zahustit moukou. Ale já jí nechávám ať se zahustí sama trochou vařením. Omáčku stačí osolit, opepřit a je hotovo. 



Postup na řízek
Kotletu si omyjte a naklepejte. Osolte a opepřete. Rozdělejte si vajíčka a metličkou metláme:-) Během toho přidávejte mouku a kontrolujte hustotu. Má vzniknout těstíčko, které nebude nijak výrazně stékat po mase. Musí se v něm obalit. Když toho dosáhnete tak si rozpalte pánvičku. A stačí už jen kotlety ponořit do těstíčka a na oleji smažit dozlatova. A teď pozor! Řízek nezapomeňte po usmažení a před servírováním namazat lžící hořčice, na tu stranu kam budete servírovat omáčku.


Jako příloha se mi k dřeváku hodí brambory, ale můžete zvolit podle své chuti něco jiného:-) No nevypadá k sežrání:-D 

Dobrou chuť

Vaše Markéta

You Might Also Like

0 komentářů