Špaldové Muffiny

7:58

Konečně, konečně! Prubla jsem Špaldovou mouku:-) Někteří si ťukáte na čelo, ale pochopte, že já s touhle moukou začínám. Kamarádka mne na ní navedla a já jí naprosto propadla a okamžitě jsem jí chtěla pocítit v mé kuchyni a hlavně mé chuťové buňky se třásly na něco čerstvého...něco čerstvě špaldového. 

A přece jen, jsou-li tu neználci špaldové mouky, stejně tak jako já dříve, vysvětlím Vám to mé šílenství. Špaldová mouka je totiž bohatá na minerály a vlákninu. Je to poklad, oproti klasické bílé mouce. Bílá mouka je zbavena otrub a toho všeho dobrého okolo zrnka. Takže jíte vlastně jen prášek, nějaký produkt ze kterého Vám vznikne něco na co si namažete máslo. Ale, když se nad tím člověk zamyslí, tak proč by to dělal? Když už něco chceme jíst, tak to jezme s myslí:-) A věřte mi, že špaldová mouka Vám změní pohled na pečivo jako na celek a budete si více vážit svého zdraví a budete hlavně přemýšlet nad tím co jíte a co pro své tělo děláte:-) 

Na cca 12 muffinů si připravte
250 g špaldové hladké mouky
200 g třtinového cukru
170 g kvlitní 75% čokolády 
60 g holandského kakaa
1 lžička jedlé sody
1/2 lžičky soli
2 vejce
200 ml zakysané smetany (můžete celé množství 240 ml nahradit klidně jen smetanou nebo jogurtem)
40g bílého jogurtu 
118 ml mléka
118 rostlinného oleje (použila jsem řepkový)

Postup
Předehřejte si troubou na 200 stupňů / horkovzdušnou(tu mám já) na 180 stupňů. Jestli máte formu tak jí vymažte nebo do ní jen lupněte košíčky. A jestli nemáte formu, tak si vystačte jen s košíčky jako já. Ale vždycky mne štve, že nejsou krásně úhledné do výšky, takže je lepší do formy investovat. Budou se i lépe konzumovat. 

Smíchejte si mouku, kakao, sůl, sodu. Někde zvlášť si smíchejte cukr, vejce, jogurt, mléko a olej. Tuhle směs míchejte. Bude to chvilku trvat dokud se nerozpustí cukr a vše se nepropojí. Až se to stane, přimíchávejte sypkou směs  a teď jak chcete - nasekanou čokoládu můžete z části přihodit přímo do těsta, nebo až na těsto v košíčkách, nebo obojí :-) Košíčky dejte péct na 20 minut nebo prostě dokud nevytáhnete suchou špejli z těsta. 

Dobrou chuť vážení! :-)

Vaše Markéta

BTW: Za inspiraci děkuji http://kitchenette.cz/ a mojí kamarádce Danče za to, že mi ukázala špaldovou mouku:-) 

You Might Also Like

0 komentářů