Celozrnné lívance s javorovým sirupem

18:42

Přesně takové lívance zbožňuji. Ty dělané na pánvi bez tuku, ty amerického tvaru:-) Jenže jsem je chtěla vždy o něco zdravější a ovoce mi k tomu už nestačilo. Zahlédla jsem ve špajzce celozrnnou mouku a vzpomněla si, že bych jí konečně mohla využít, a bylo! 

Připravte si na cca 10 kusů
150 g celozrnné mouky
2 lžíce cukru krupice. 
2 lžičky prášku do pečiva
1 vajíčko
200 ml mléka(rezerva cca 100 ml.Celozrnná mouka celkem pije...záleží jak chcete těsto hutné/tekuté)
špetka soli
javorový sirup k podávání
ovoce dle chuti 

Postup
Smíchejte si sypké ingredience. Tedy: mouku, sůl, kypřící prášek a cukr. Vedle s mlékem prošlehejte vejce a vlijte do sypké směsi. Důkladně promíchejte nebo dohladka mixujte. 

Na teflonové pánvi, nebo na pánvi o které víte, že bez tuku Vám na ní nic nepřilne, smažte lívanec po lívanci. Já si těsto připravím do odměrky se zobáčkem, ze kterého se mi těsto krásně na pánev leje. Já už mám průměr v oku, ale kdo nechce riskovat, tak stačí vzít polévkovou naběračku a lívanec bude mít průměr jako ten pravý americký pancakes :-) 

Na závěr lívance poleju javorovým sirupem, posypu cukrem a ozdobím právě dostupným ovocem:-)

Dobrou chuť!

Vaše Markéta

You Might Also Like

0 komentářů