Izraelská snídaně Shakshuka

22:12


Na první recept na blogu na "šakšuku" se musím přiznat, že přišel můj přítel. Chtěl si jí vyzkoušet sám a pak nějaké ráno mne s ní překvapit, ale dopadlo to úplně jinak:-) Dopadlo to tak,
že jsem se pro tohle jídlo nadchla dřív, než on se stačil nadechnout a už jsem fotila jeho přípravu
na blog.

A ještě než Vám začnu s nadšením psát recept, chtěla bych Vám nejdřív přiblížit čím to 
vlastně budeme sytit břichec:-)

Shakshuka je pokrm blízkého východu. Konkrétně v Izraeli je velice oblíbený jako snídaně. Ale je tak sytý a dobrý, že ho budete chtít i během dne! Nejlépe mu lichotí bílý chléb typu Pita, ale v klidu si pochutnáte i na rýži nebo na bramborách. A proč na bramborách? Protože to zase nemá až tak daleko od našeho leča, které právě podáváme s bramborem. Pojďme se už ale najíst! 


Na 3 menší porce nebo dvě velké budete potřebovat
1 lžíci olivového oleje nebo podle oko
1/2 cibule nebo celou podle toho kdo jak má rád
3 vejce
3 vetší rajčata nebo nahraďte plechovkou passaty(pasírovaná rajčata) 
2 stroužky česneku
1/2 červené papriky nebo celé podle chuti
Sůl a pepř na dochucení
Kajenský pepř
Chilli kousky nebo přášek
Bazalku nebo petřžel na ozdobení

Postup
Na pánvi si rozpalte olivový olej. Přidejte nakrájenou cibuli a počkejte až zesklovatí. Poté přidejte
na kousíčky papriku a nechte jí podusit. Než zelenina změkne připravíme si během toho vroucí vodu, do které ponoříme rajčata u jejich bubáků již křížem rozříznuté, aby se odloupla 
slupka. Až Vám tohle díky horké vodě půjde, tak je pomocí tyčového mixéru rozmělníme na passatu.
Já jsem bohužel tento krok nahradila pouze rozmačkáním v ruce a prohloupila jsem. Pokrm se stal suchým a vůbec ne bohatým na onu skvělou chuť čerstvě pasírovaných rajčat. Ale hned jsem zjistila jakou chybu jsem to provedla:-) Inu, i v kuchyni se zapomíná na pomocníky, které máte v šuplíku. Pak už jen passatu vlijte do pánve a nechte chvilku probublat. Když se passata prohřeje okořeňte a rozmačkejte česnek. Mírně promíchejte. Teď už můžete přímo vajíčka začít rozklepávat do pánve. Nechte jídlo jen tak žít a přiklopte pánvičkou na cca 5 min. Dokud se Vám neudělá bílý povlak přes žloutek. Vajíčko má být totiž, tak, že žloutek je tekutý a bílek hotový:-) 





Whualá:-) A teď už jen stačí popřát "dobrou chuť"!!

Šakšuku budu určitě dělat ještě jednou, protože jí musím dát novou šanci na život kvůli mé chybě s rajčaty a hlavně tentokrát Vám ukážu variaci s čerstvým špenátem.

Dobrou chuť!

Vaše Markéta 

You Might Also Like

0 komentářů