Mléčná rýže

11:39

Návštěvou u babičky jsem si vysloužila ostružiny přímo z její zahrádky. No řekněte, znáte něco lepšího? Přijet na venkov za babičkou a odvést si její poklady ze zahrádky:-) Já ne! Sice není nijak venku období na mléčnou rýži :-D, ale je období OSTRUŽIN! Nechtěla jsem je nechat projít teplem v nějaké buchtě, nebo je zaželírovat do piškotového těsta. Chtěla jsem si je naservírovat syrové ke snídani k něčemu vydatnému. No a mléčná rýže byla na světě!

Omluvte můj hrnek se sněhulákem v tomto období:-D Ale věřte mi, že rýže Vás zahřeje, takže jsem tento motiv nezvolila pro nic za nic, a pro tento pokrm se skvěle hodí! 

Připravte si na dvě menší porce, nebo jednu velkou
cca 65g uvařené rýže typu pro tento pokrm. Samozřejmě může být i klasická
250ml mléka, nebo kdo má rád hustší, tak cca 200ml
cca 32g másla
20g vanilkového cukru
ostružiny na dochucení nebo jiné ovoce

Typem rýže pro tento pokrm, myslím rýži přímo pro "mléčnou rýži", která je menší než klasická a chutná i jinak. Kupuju jí v německém Lidlu a jsem s ní maximálně spokojená a půl kila stojí pár centů:-) Určitě jí koupíte ale i u nás, jen nevím kde, protože jsem jí u nás zatím nehledala. Klidně mi můžete do komentářů napsat, kde jste na ní narazili, kdyby mi došly zásoby:-) 



Postup
A teď k samotnému kuchtění už:-) Uvařenou rýži dejte do kastrolu s mlékem a máslem. Za stálého míchání přiveďte k varu a vařte 15 minut s občasným mícháním. Od rýže neodcházejte. Pořád po ní pokukujte. Po době vaření už můžete zamíchat vanilkový cukr. 

Ještě je důležité než vypnete plamen rýži ochutnat a zjistit jaké je konzistence. Já jí mám ráda když teče, ale uprostřed je pořád trochu tuhá. Takže taková polotekutá. To dosáhnete vařením třeba ještě o 5 minut déle. A úplně nejlepší je, když rýži máte uvařenou den předem, nebo prostě když Vám zbytek zůstal z oběda. 

Nakonec si rýži ochuťte čím chcete. Skořicí, lněným, či chia semínkem. Ovocem syrovým nebo sušeným....možností je nepřeberné množství a i přesto, že sám o sobě je pokrm jednotvárný, pokaždé ho uděláte jinak, a pokaždé se můžete na něho těšit hned co otevřete ráno oči a začne Vám kručet v břiše:-)

Dobrou chuť!

Vaše Markéta

You Might Also Like

0 komentářů