Čokoládová radost plná červeného rybízu

21:39


Protože je sezóna rybízu, nemohu tento fakt přehlížet, a musím jednat:-) Moje oči se rozzářily když jsem rybíz spatřila v hypermarketu, což mne překvapilo. V našich končinách na takové šoky nejsem moc zvyklá:-D Zdál se že je celkem zdráv, a byl přímo z naší domoviny. Ihned se mi v hlavě začalo honit do jaké buchty ho nasypu. První adept bylo brownies, ale připadá mi, že toho je už národ přecpaný a jeho všude plno...chtělo to něco jiného, ale čokoládového. Toho spojení čokolády a rybízu jsem se vzdát nechtěla. A tak vznikl čokoládový dort, nebo-li čokoládová radost:-) 

Připravte si
2vejce
40g holandského kakaa
100g másla
1/2 balení kypřícího prášku
100g hořké čokolády
180g hladké mouky nebo špaldové pro hodnotnější a zdravější verzi*
60g moučkového cukru
170ml vody
Červeny rybíz dle chuti

Navažte si ingredience do různých mističek ať pak podle postupu můžete jen sypat. Věřte mi, že Vám pak půjde vše od ruky a pečení si užijete, než aby to byl marathón:-)

Postup
Až si odměříte všechny ingredience, začněte předehřívat troubu na 170 stupňů. Dortík jsem pekla v dortové formě. Můžete použít ale i třeba středně velký čtvercový pekáč. Dortovou formu si vyložte pečícím papírem.

Do kastrůlku nalijte vodu a přiveďte k varu. Poté přihoďte moučkový cukr a máslo. Nechte vše hezky spojit. Odstavte z plotny a přihoďte čokoládu na kostičky. Nechte vše spojit do hladké čokoládové hmoty. Pak si směs přelijte do mísy kde do hmoty vmíchejte žloutky. 

Hladkou mouku spojte s kakaem a kypřícím práškem v jednu sypkou směs. Tu pak vsypte do čokoládové hmoty a metličkou řádně vypracujte do hladkého těsta. 

Nakonec ušlehejte bílky v tuhou pěnu a opatrně stěrkou osmičkovým tahem umíchejte do kompaktního těsta. 

Pak už jen stačí rovnoměrně vlít těsto do formy a posypat podle chuti rybízem. Já mám v pečivu radá ovoce hodně, až moc hodně, na úkor toho, že výsledek může být "mokrá buchta" ale mne to nevadí. Vám ale možná ano, tak na to myslete, když budete rybíz na dort sypat. Čím méně, tím méně bude šťávy z ovoce v pokrmu:-) Dort pečte 15-20 min. Záleží taky na typu trouby. Já mám horkovzdušnou a v ní si peču podle sebe, protože nikdy mi v žádném receptu na mou troubu neseděl čas pečení:-) 

Po upečení má být dort vevnitř vláčný a trochu mazlavý, ale to hodně taky záleží kolik jste přisypali bobulek....bobulky můžete poválet lehce v mouce před pečením, a oni Vám za to nepustí tolik šťávy....

Pokud, máte málo zralý rybíz, tak ho posypte před podáváním cukrem a bude to dokonalé! :-)

*A drobný tip nakonec. Pokud nechcete dort mazlavý a tak vůbec hodně čokoládový, zkuste nahradit hladkou mouku za polohrubou, a dort bude více upečený a bude v něm více těsta, než mazlavé čokolády:-)

Dobrou chuť!

Vaše Markéta 

You Might Also Like

0 komentářů